Praktisk om rådgivningen på telefonen

Du kan selv afslutte samtalen, når du ønsker det. Vores rådgivere afrunder samtalen, når de synes, den er ved at være slut, og de oplyser altid, når de lægger på.

Hvis samtalen pludselig afbrydes, skyldes det en fejl. Vi har ikke dit telefonnummer og kan derfor ikke ringe dig op. Ring derfor selv til hotlinen igen. Vi kan ikke garantere, at du får den samme rådgiver i røret igen.

Hvis alle rådgiverne på hotlinen er optaget af andre samtaler, kommer du i kø til en samtale. Vi vil forsøge at tage dit opkald så hurtigt som muligt.

Henvendelser til hotlinen er som udgangspunkt et engangsopkald. Vores rådgivere vil forsøge at henvise dig til et forløb, der passer til netop din situation og kan hjælpe dig godt videre i livet.

Vi har mulighed for at gennemføre samtalen med hjælp fra en tolk.

Vores rådgivningssamtaler bygger på gensidig respekt. Vi henviser derfor til at gøre brug af en god og høflig tone i samtalen. Hvis det ikke er muligt, vil rådgiveren bede dig ringe tilbage på et andet tidspunkt, hvor samtalen kan gennemføres under acceptable forhold. Hvis vi oplever gentagende opkald fra samme bruger, med en chikanerede adfærd, vil denne efter en advarsel blive blokeret fra opkald til hotlinen og evt. politianmeldt. 

Oplever du tekniske udfordringer med at komme igennem til vores hotline, kan du altid skrive til vores rådgivere på hotline@levudenvold.dk og få hjælp til at løse de tekniske problemer.

Hvis du ringer fra udlandet

Vi kan naturligvis også hjælpe dig, hvis du er i udlandet. Vær dog opmærksom på følgende:

  • Ring 0045 3323 1908 (1888 virker ikke i udlandet)
  • Det er muligvis ikke gratis for dig at ringe, da dit telefonselskab kan kræve betaling for opkald til Danmark.