National hotline

Read about the hotline in English.

Ring til 1888 – anonym rådgivning døgnet rundt

Lev Uden Vold driver den nationale hotline til personer, der er udsat for eller udøver vold i en nær relation, pårørende og fagfolk. Vores rådgivere står klar til at lytte, rådgive og hjælpe døgnet rundt alle ugens dage.

Hotlinen hjælper med alle former for vold. Er du i tvivl, om du – eller en du kender – er udsat for eller udøver vold, kan du få hjælp og vejledning af hotlinens rådgivere.

Du kan også læse mere om de forskellige former for vold her.

Under coronakrisen kan du også skrive til hotline@levudenvold.dk og få hjælp og rådgivning. Læs mere om mailrådgivning her.

national hotline lev uden vold telefon

 

National hotline – kontakt os på tlf. 1888

Der er tale om en landsdækkende, anonym hotline, der kan kontaktes døgnet rundt.

 

Hvad kan vi hjælpe dig med?

Nogle gange kan det være svært at række ud efter hjælp. Hos vores hotline kan du helt anonymt tale med rådgivere, som vil lytte og hjælpe.

Måske er du i et forhold, hvor du føler dig utryg? Eller måske mister du nogle gange kontrollen og er bange for at slå? Lige meget hvad, er du altid velkommen til at ringe – både hvis du er udsat for vold, men også hvis du selv oplever at træde over en grænse hos en, der står dig nært.

Helt konkret kan vi:

Praktisk om rådgivningen

Du kan kontakte hotlinen døgnet rundt og har mulighed for at være anonym.

Du kan selv afslutte samtalen, når du ønsker det. Vores rådgivere afrunder samtalen, når de synes, den er ved at være slut, og de oplyser altid, når de lægger på.

Hvis samtalen pludselig afbrydes, skyldes det en fejl. Vi har ikke dit telefonnummer og kan derfor ikke ringe dig op. Ring derfor selv til hotlinen igen. Vi kan ikke garantere, at du får den samme rådgiver i røret igen.

Hvis alle rådgiverne på hotlinen er optaget af andre samtaler, kommer du i kø til en samtale. Vi vil forsøge at tage dit opkald så hurtigt som muligt.

Henvendelser til hotlinen er som udgangspunkt et engangsopkald, og vores rådgivere vil forsøge at henvise dig til et forløb, der passer til netop din situation og kan hjælpe dig godt videre i livet.

Hotlinen kan desuden kontakte Dansk Flygtningehjælps tolkeservice og bestille en tolk, hvis det ikke er muligt at gennemføre rådgivningen på dansk eller engelsk. Tolken fra tolkeservice kan både bestilles akut eller til et senere tidspunkt. Via tolkeservice tilbyder vores rådgivere samtaler på flere forskellige sprog.

Hvordan er jeg anonym?

Hvis du ringer til vores hotline, er du fuldstændig anonym. Det vil sige, at vi ikke kan se dit telefonnummer, når du ringer, og hotlinens telefonnummer vil heller ikke blive vist på din telefonregning.

Du skal dog være opmærksom på, at vores nummer vil stå i din opkaldsliste på telefonen. Du skal derfor selv slette opkaldet. Det kan du gøre på følgende måde:

Tavshedspligt og underretningspligt

Hotlinens rådgivere har tavshedspligt. Rådgiverne har dog underretningspligt, hvis det under samtalen står klart, at børn under 18 år er i fare. Vi kan dog kun underrette myndighederne, hvis du selv har givet oplysninger, som gør, at vi kan identificere dig.


Mere hjælp

Juridisk rådgivning
Lev Uden Vold tilbyder også juridisk rådgivning i forbindelse med vold i nære relationer. Læs mere om den juridiske rådgivning her.

Viden og fakta
Har du brug for mere viden om vold i nære relationer, voldsudsatte og voldsudøvere, kan du finde flere informationer på siden viden og fakta.

Væk fra denne side