Klagevejledning

Hvem kan klage?

Alle, der har været i kontakt med Lev Uden Volds juridiske rådgivning, kan klage. Vi opfordrer til, at du fortæller os det med det samme, hvis du har en dårlig oplevelse med vores rådgivning. Så kan vi nemlig ændre på det undervejs, og du kan få glæde af vores rådgivning. Hvis du har forsøgt at være i dialog med os, men ikke synes, det har ændret noget, kan du udfylde klageformularen og sende den til os.

Hvad kan du fx klage over?

  • Rådgiveres adfærd, det vil sige den måde, som medarbejdere opfører sig på.
  • Dårlig eller decideret forkert rådgivning.
  • Lang ventetid.

Sådan sender du en klage

Vi har lavet en klageformular, så vi får de oplysninger, vi skal bruge til at behandle din klage. Klagen skal være skriftlig og kan sendes på mail eller med posten til:

Mail: kontakt@levudenvold.dk - Skriv ”Klage” i emnefeltet.

Postadresse: Lev Uden Vold, Emdrupvej 28A, 2100 København Ø

Klageformular (klagens indhold)

  • Angiv navn (frivilligt)
  • Angiv kontaktoplysninger (frivilligt)
  • Rådgivningstilbud, som klagen omhandler
  • Hvornår modtog du den rådgivning, som du ønsker at klage over? (Hvis vi skal kunne give feedback til den pågældende rådgiver, skal du angive så præcise oplysninger som muligt).
  • Hvad ønsker du at klage over?
  • Hvad kunne du have ønsket dig i stedet?
  • Hvad forventer du af os nu? (Vi kan kun besvare din klage, hvis du har angivet kontaktoplysninger).

Får jeg en kvittering?

Ja, du får altid en kvittering på mail, hvis du har opgivet din mailadresse, umiddelbart efter, at vi har modtaget din klage.

Hvornår får jeg svar på min klage?

Du får svar på din klage indenfor 5 hverdage.

Jeg har en kommentar til rådgivningen, der ikke er en klage – hvor kan jeg give den?

Vi er altid glade for feedback og input til vores arbejde. Derfor er du velkommen til at skrive din kommentar til juridisk@levudenvold.dk.

Er jeg anonym, når jeg klager?

Hvis du sender din klage fra en anonym mailadresse eller via post uden afsender, er du anonym. Hvis du opgiver dit navn, eller hvis det fremgår af din mailadresse, er du ikke anonym, men vi behandler selvfølgelig din klage fortroligt, og giver ikke dit navn eller andre personhenførbare oplysninger videre til rådgiverne.

Hvordan behandles mine personoplysninger i forbindelse med en klage?

Når du sender en klage til den juridiske rådgivning, bliver den behandlet indenfor 5 hverdage, herefter slettes al korrespondance.

Vi henviser til vores hjemmeside her for yderligere oplysninger om behandling af dine personoplysninger i forbindelse med en klage.

Tryk her for at komme væk fra denne side